X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Forum Peugeot 307,  307CC i 307SW
UżytkownicySzukajRejestracjaZaloguj
Rejestracja

awaria katalizatora/filtra czasteczek stalych 307SW 2.0hdi

awaria katalizatora/filtra czasteczek stalych 307SW 2.0hdi
Autor Wiadomość
Kazek

Imię: Kamil
Auto: 307 SW, 2.0HDI 16v 136KM FAP
Wiek: 30
Posty: 7
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2013-06-19, 01:51    Temat: awaria katalizatora/filtra czasteczek stalych 307SW 2.0hdi

No i stało sie! dzisiaj jadac autostrada nagle zapalila mi sie kontrolka żolta silika a na kolorowym ekranie pojawil sie komunikat ze problem z emisia spalin! po wejsci w blad pisze awaria katalizatora / filtra czasteczek stalych (fap) i co teraz?? auto jezdzi normalnie nie zauwazylem zadnych problemow z dynamika czy ze spalaniem . czy to oznacza ze bede musial wymienic FAP ? albo go oczyscic ? czy moze to jest jakis chwilowy blad ? auto to 307 sw 2.0hdi 136km przebieg 147tys ;/
 
 
bodzenty

Imię: Bogdan
Auto: 307SW 110KM HDI rok 2003, 206cc 2,0 137KM-lpg
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Posty: 129
Skąd: NOWA DĘBA
Wysłany: 2013-06-19, 14:19    Temat: awaria katalizatora/filtra czasteczek stalych 307SW 2.0hdi

najlepiej wyjac i wyczyscic jak tak zrobilem i juz ponad rok mam z glowy tez mi sie kontorlki jakies wyswietlaly roboty niema duzo no chyba ze nie masz kanalu lub podnosnika
 
 
marex59


Auto: 307 2004r. 2.0 hdi 136 podniesione do 158KM
Pomógł: 2 razy
Posty: 394
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 2013-06-19, 17:26    Temat: awaria katalizatora/filtra czasteczek stalych 307SW 2.0hdi

Jeśli nie wchodzi auto w tryb awaryjny to nie jest tak żle ,może być że czujnik różnicy ciśnienia szwankuje albo konczy się eloys i nie może wypalić .Podłącz się najlepiej pod pp2000.
 
 
MariuszNT


Imię: Mariusz
Auto: 307, 2.0 hdi 136 km, SW FL '07
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Posty: 82
Wysłany: 2013-06-19, 20:30    Temat: awaria katalizatora/filtra czasteczek stalych 307SW 2.0hdi

Masz polskie tłumaczenie kominukatów na dużym ekranie? - jeśli tak, to możesz mieć tak jak ja.
Wskakiwał ten sam komunikat, i po jakimś czasie gasł, a potem się znowu pojawiał. Też myślałem, że coś z FAP. Auto jechało normalnie, nic się nie działo.
Po podpięciu pod PP okazało się, że alb oten błąd żle się pokazuje, albo jest błąd tłumaczenia softu na j, polski. PP wykazało błąd czujnika dolotu powietrza (nie jest to przepływka). Czujnik nie jest drogi. Ale u mnie obyło się tylko na jego czyszczeniu.
Jak zdejmiesz osłonę silnika, masz fo zaraz na wierzchu, odkręcasz 1 śrubę od góry (czujnik chyba u mnie był zielony). Śruba 10-tka i wyciągasz, u mnie był cały zawalony olejem, Szybkie mycie w rozpuszczalniku i dobre osuszenie załatwiło sprawę. Bo założeniu błąd sam zginął i do dziś się nie pojawił. - spróbuj, może to to samo. I nic z Fap-em nie trzeba robić. I na niego nie narzekać:)
 
 
Kazek

Imię: Kamil
Auto: 307 SW, 2.0HDI 16v 136KM FAP
Wiek: 30
Posty: 7
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2013-06-20, 19:59    Temat: awaria katalizatora/filtra czasteczek stalych 307SW 2.0hdi

MariuszNT napisał/a:
Masz polskie tłumaczenie kominukatów na dużym ekranie? - jeśli tak, to możesz mieć tak jak ja.
Wskakiwał ten sam komunikat, i po jakimś czasie gasł, a potem się znowu pojawiał. Też myślałem, że coś z FAP. Auto jechało normalnie, nic się nie działo.
Po podpięciu pod PP okazało się, że alb oten błąd żle się pokazuje, albo jest błąd tłumaczenia softu na j, polski. PP wykazało błąd czujnika dolotu powietrza (nie jest to przepływka). Czujnik nie jest drogi. Ale u mnie obyło się tylko na jego czyszczeniu.
Jak zdejmiesz osłonę silnika, masz fo zaraz na wierzchu, odkręcasz 1 śrubę od góry (czujnik chyba u mnie był zielony). Śruba 10-tka i wyciągasz, u mnie był cały zawalony olejem, Szybkie mycie w rozpuszczalniku i dobre osuszenie załatwiło sprawę. Bo założeniu błąd sam zginął i do dziś się nie pojawił. - spróbuj, może to to samo. I nic z Fap-em nie trzeba robić. I na niego nie narzekać:)


Kolego !! jestem ci winny duze piwo ! zrobilem tak jak napisales i blad znikł ! zobaczymy na jak dlugo, ale narazie jest ok :) dzieki wielkie! :)
 
 
MariuszNT


Imię: Mariusz
Auto: 307, 2.0 hdi 136 km, SW FL '07
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Posty: 82
Wysłany: 2013-06-20, 20:05    Temat: awaria katalizatora/filtra czasteczek stalych 307SW 2.0hdi

no to super wiadomość że zadziałało :)

raczej znikło na stałe, do kolejnego zabrudzenia, a to pewnie nastąpi za kolejne 100 tys km.
ja po czyszczeniu przejechałem 5 tys, i nic nie świeci.
 
 
Greg
307 driver

Auto: Peugeot 307 2.0 HDI 110 HP
Pomógł: 1 raz
Posty: 58
Wysłany: 2013-06-21, 09:53    Temat: awaria katalizatora/filtra czasteczek stalych 307SW 2.0hdi

Panowie pozwólcie że podepnę się pod temat FAPu skoro jest już na "wierzchu".
Jak sprawdzić czy w 307 z FAPem nie został takowy filtr usunięty ?
 
 
Andrepl605

Pomógł: 202 razy
Wiek: 67
Posty: 4784
Skąd: znikąd
Wysłany: 2013-06-21, 11:29    Temat: awaria katalizatora/filtra czasteczek stalych 307SW 2.0hdi

Greg napisał/a:
Panowie pozwólcie że podepnę się pod temat FAPu skoro jest już na "wierzchu".
Jak sprawdzić czy w 307 z FAPem nie został takowy filtr usunięty ?

Rozkręcić fap i zobaczyć czy jest
Rura końcowa tłumika czysta czy czarna ? bo z fap powinna być czysta ;)
 
 
Butik


Imię: Em*
Auto: Peugeot 307 2.0HDI 107KM Break 2003 b/FAP
Pomógł: 4 razy
Posty: 1023
Skąd: Centrum
Wysłany: 2013-06-21, 16:09    Temat: awaria katalizatora/filtra czasteczek stalych 307SW 2.0hdi

Andrepl605 napisał/a:
Rura końcowa tłumika czysta czy czarna ? bo z fap powinna być czysta


Najprostszy sposób... jak okopcona to bez fap
_________________
Mój Misiek

 
 
Greg
307 driver

Auto: Peugeot 307 2.0 HDI 110 HP
Pomógł: 1 raz
Posty: 58
Wysłany: 2013-06-22, 11:02    Temat: awaria katalizatora/filtra czasteczek stalych 307SW 2.0hdi

Rura okopcona nie jest. Ale zaczynam się zastanawiać czy mam FAP bo zrobiłem tym autem już 20 tys km i nie miałem z FAPem w ogóle do czynienia żadne wypalanie itp.
A warto wspomnieć że na liczniku mam 226 tys. Jasne że to dobrze iż nie ma z nim problemu jeśli jest. Ale ni chce mi się wierzyć że nie dałby o sobie znać przez ten okres.
Co do rozkręcania póki co nie mam warunków w moim garażu.
 
 
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Polityka Prywatności