X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Forum Peugeot 307,  307CC i 307SW
UżytkownicySzukajRejestracjaZaloguj
Rejestracja

Cała prawda o silnikach 1.6HDI

Cała prawda o silnikach 1.6HDI
Autor Wiadomość
Andrepl605

Pomógł: 202 razy
Wiek: 67
Posty: 4784
Skąd: znikąd
Wysłany: 2011-03-18, 22:42    Temat: Cała prawda o silnikach 1.6HDI

Wady i zalety silników 1.6 HDI ;)
http://www.autoinfo.pl/1-...-silnika-16-hdi
 
 
Tomasz


Auto: 307 1.6 HDI Sporty (90KM) Break
Wiek: 34
Posty: 40
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-04-21, 09:36    Temat: Cała prawda o silnikach 1.6HDI

Bardzo ciekawy artykuł, w większości potwierdził to co juz wiem po 5 letniej eksploatacji Puga. No i cieszę się, że wybrałem odmianę 90 konną bo zdecydowanie mniej z nią problemów. Zastanawia mnie tylko jedna sprawa poruszona w artykule a mianowicie:
"W silniku 1.6 HDi 16V wałki rozrządu połączone są ze sobą łańcuchem, pasek zębaty napędza tylko wałek zaworów ssących. Problem polega na tym, że w niektórych seriach silników zastosowano łańcuch, który zbyt szybko się rozciąga"
Do tej pory myślałem, że mam w silniku pasek rozrządu, którego wymiana powinna nastąpić podczas normalnej eksploatacji po 10 latach albo 240 tyś. (w trudnych warunkach wszystko skrócone o polowę)
Więc rozumiem, że łańcucha w tym przypadku nie wymienia się?
_________________
Prędkość w km/h widniejąca na znakach drogowych jest jedynie wielkością sugerowaną i w żadnym wypadku nie należy jej sztywno stosować.
 
 
Pit

Imię: Piotr
Auto: 307sw
Posty: 5
Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-04-27, 07:59    Temat: Cała prawda o silnikach 1.6HDI

No, ciekawy artykuł, jak szukałem samochodu miałem do wyboru jeszcze podobny z silnikiem 90KM ale przestraszyłem się fap-a i tych wtrysków siemensa, kupiłem 110KM bez fapa z wtryskami boscha ale czytam że turbina i dwumasa też dają w kość...
Właściwie to najlepiej by było kupić 90KM, wtryski Bosh, bez fap, normalne sprzęgło ale takiej konfiguracji chyba nie ma....
 
 
Iru

Auto: Peugeot 307
Pomógł: 1 raz
Wiek: 64
Posty: 85
Wysłany: 2011-05-05, 10:16    Temat: Cała prawda o silnikach 1.6HDI

Ciekawy artykuł :ok: , można się parę ciekawych rzeczy dowiedzieć. Najlepiej żeby usterek nie było ;d ale to chyba marzenie :D , a rzeczywistość pokaże co naprawdę dzieje się z silnikami 16 HDI
 
 
uki145

Auto: 307 1.6 HDI (90 KM) 5d 2006 r.
Posty: 31
Wysłany: 2011-11-21, 18:11    Temat: Cała prawda o silnikach 1.6HDI

Witam!

Łańcuch wraz z napinaczem wymieniamy w 1.6 HDI dopiero wtedy, gdy zaczyna hałasować (charakterystyczne, metaliczne odgłosy z okolic głowicy). W przypadku tego rozwiązania nie powinno dojść do luzu, który by powodował zmianę faz rozrządu, a nie byłoby to słyszalne
( za krótki łańcuch)

Z doświadczenia (akurat w innym silniku o identycznej budowie napędu rozrządu : 1.8 T volkswagena) przyczyna ma podwójne podłoże. Z jednej strony wyciąga się łańcuch a z drugiej napinacz nie trzyma ciśnienia i powstaje luz. Prawidłowa wymiana to łańcuch wraz z napinaczem.

na pocieszenie: ta wada materiałowa krótkiego łańcuszka to rzadki przypadek w HDI... w grupie volkswagen / audi zdarza się nagminnie w praktycznie wszystkich silnikach benzynowych (od R4 20V po v6)

Pozdrawiam
Łukasz
 
 
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Polityka Prywatności