X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Forum Peugeot 307,  307CC i 307SW
UżytkownicySzukajRejestracjaZaloguj
Rejestracja

Chip Tuning za i przeciw

Chip Tuning za i przeciw
Autor Wiadomość
siara


Imię: Bartek
Auto: Focus MKIIFL 1.6 TDCI
Pomógł: 2 razy
Wiek: 24
Posty: 1162
Skąd: Lublin/Tomaszów Lub.
Wysłany: 2011-05-04, 17:19    Temat: Chip Tuning za i przeciw

Czy mógłby się ktoś wypowiedzieć na temat chip tuningu, jakie są tego wady? Zalety raczej są powszechnie znane;) Ale czy auto nie zacznie po tym kopcić, czy nie wpłynie to na żywotność sprzęgła, turbiny, pompy wtryskowej i ogólnie? Mówie tu o mapach robionych przez firmę V-Tech.
_________________
Ford Focus MKII FL ST 1.6 TDCi 123KM 2008r.

Był:
Renault Megane Cabrio 1.6 1997r.
Renault Laguna 2.0 1996r.
Peugeot 306 Cabrio 2.0 1994r.
Peugeot 307 2.0 HDI 137KM 2003r.
 
 
 
patryk


Imię: patryk
Auto: peugot 307 hdi , 2.0, 110 bhp
Posty: 60
Skąd: boston uk
Wysłany: 2011-05-04, 20:47    Temat: Chip Tuning za i przeciw

siara, ja myslalem o chip-tuningu ,lecz mechanik z salonu peugota odradzil mi , po pierwsze przez to ze mam FAP-a ...dalej nie chcialo mi sie sluchaci :D :jupi:

Ale za tydzieni jade spowrotem do mechanika by montowaci nowego Fap i popytam sie co i jak bo mnie to ciekawi.. :D
_________________

 
 
siara


Imię: Bartek
Auto: Focus MKIIFL 1.6 TDCI
Pomógł: 2 razy
Wiek: 24
Posty: 1162
Skąd: Lublin/Tomaszów Lub.
Wysłany: 2011-05-05, 10:07    Temat: Chip Tuning za i przeciw

Aż tak myślę, że nie będę tego nadużywał, będę uważał na sprzęgło. Podniesienie mocy nie będzie aż tak znaczące, bo ze 107KM i 250Nm do 131KM i 310Nm... Ale jeszcze się zastanawiam bo nie wiem jak będą na to ludzie patrzeć przy sprzedaży, oczywiście będę miał certyfikat od firmy v-tech.
_________________
Ford Focus MKII FL ST 1.6 TDCi 123KM 2008r.

Był:
Renault Megane Cabrio 1.6 1997r.
Renault Laguna 2.0 1996r.
Peugeot 306 Cabrio 2.0 1994r.
Peugeot 307 2.0 HDI 137KM 2003r.
 
 
 
pokerek

Imię: Konrad
Wiek: 26
Posty: 21
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-05-06, 15:01    Temat: Chip Tuning za i przeciw

tez myslalem o zalozeniu chipa ale duzo o tym czytalem i slyszalem ze to jest tylko chwilowa radosc po okolo pol roku zaczynaja sie problemy np czarne bardzo widoczne kopcenie
wypowiedz pewnego goscia na forum "kolega mechanik stwierdził że taka modyfikacja tylko oszukuje kompa w autku i podaje mu dawki jak na zimnym silniku"
 
 
 
siara


Imię: Bartek
Auto: Focus MKIIFL 1.6 TDCI
Pomógł: 2 razy
Wiek: 24
Posty: 1162
Skąd: Lublin/Tomaszów Lub.
Wysłany: 2011-05-06, 15:21    Temat: Chip Tuning za i przeciw

No właśnie zaczynam się zastanawiać bo dziś czytałem na forum Peugeot Klub Polska, że porządny chip kosztuje ok. 1500 (minimum) do 2500zł (może i są droższe, ale to takie optymalne granice). Trzeba też auto schamować przed i po chipie. Ja niestety miałbym wgrywanego chipa bez hamowania, więc sam nie wiem.
_________________
Ford Focus MKII FL ST 1.6 TDCi 123KM 2008r.

Był:
Renault Megane Cabrio 1.6 1997r.
Renault Laguna 2.0 1996r.
Peugeot 306 Cabrio 2.0 1994r.
Peugeot 307 2.0 HDI 137KM 2003r.
 
 
 
siara


Imię: Bartek
Auto: Focus MKIIFL 1.6 TDCI
Pomógł: 2 razy
Wiek: 24
Posty: 1162
Skąd: Lublin/Tomaszów Lub.
Wysłany: 2011-05-06, 22:06    Temat: Chip Tuning za i przeciw

Źle mnie zrozumiałeś, mam znajomego co ma licencje od firmy v-tech na mapy, ale jeszcze nie ma hamowni.
_________________
Ford Focus MKII FL ST 1.6 TDCi 123KM 2008r.

Był:
Renault Megane Cabrio 1.6 1997r.
Renault Laguna 2.0 1996r.
Peugeot 306 Cabrio 2.0 1994r.
Peugeot 307 2.0 HDI 137KM 2003r.
 
 
 
siara


Imię: Bartek
Auto: Focus MKIIFL 1.6 TDCI
Pomógł: 2 razy
Wiek: 24
Posty: 1162
Skąd: Lublin/Tomaszów Lub.
Wysłany: 2011-05-12, 15:54    Temat: Chip Tuning za i przeciw

No i niestety nici z chipowania, po chipowaniu auto gaśnie przy ok. 2000 obrotów (jak jest na pełnym gazie) na 3,4,5 biegu (na 1,2 jest w porządku. 3 razy mapa była przerabiana i na koniec komputer pokazuje błąd słabego ciśnienia. Pompa wtryskowa była niedawno uszczelniana także to nie ona. Raczej nie będę się już w to bawił bo szkoda, żeby się coś zepsuło.
_________________
Ford Focus MKII FL ST 1.6 TDCi 123KM 2008r.

Był:
Renault Megane Cabrio 1.6 1997r.
Renault Laguna 2.0 1996r.
Peugeot 306 Cabrio 2.0 1994r.
Peugeot 307 2.0 HDI 137KM 2003r.
 
 
 
arturro

Imię: Artur
Auto: 307 2.0HDI 16V 136PS
Posty: 3
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: 2011-05-13, 22:37    Temat: Chip Tuning za i przeciw

Zmień firmę, wszystkie jakie miałem diesle były zawirusowane , nie mylić z chipowaniem. Przy odpowiednim traktowaniu silnika nic się złego nie dzieje, a że jak depniesz i zakopci to normalne przecież auto dostaje większą dawkę paliwa. Jeżeli chodzi o spalanie ON pozostawało u mnie na takim samym poziomie jak przed tuningiem. Fakt sprzęgło czasami miało dosyć i hamulce się znacznie grzały . jeżeli lekki tuning to może zostać wszystko na serii ale jak chcesz coś więcej układ hamulcowy i sprzęgło na pewno do wymiany. i FAP do usunięcia, dalsze ingerencje to zmiana turbiny i dolotu z wydechem. A poważniejsze zmiany to wtryski i wałki rozrządu ale to już duże koszty.
 
 
 
siara


Imię: Bartek
Auto: Focus MKIIFL 1.6 TDCI
Pomógł: 2 razy
Wiek: 24
Posty: 1162
Skąd: Lublin/Tomaszów Lub.
Wysłany: 2011-05-14, 09:13    Temat: Chip Tuning za i przeciw

U mnie prawdopodobnie pada zawór na pompie, ale na fabrycznej mapie (bez dodatkowego obciążenia nową) chodzi dobrze, czasem się "zawiesi", po wgraniu tuningowej auto gaśnie. Dziś jadę zbadać na komputerze jak zachowuje się czujnik i pompa, ale skoro mówisz, że zacznie kopcić - to ja dziękuję:) Teraz jest taki fajny - niepozorny, na trasie jak się przyciśnie, turbo zagwiżdże i mnie nie ma, potem ludzie pytają jaki to silnik i jak mówię, że to HDI to są w szoku, że nawet bączka nie puszcza przy pełnym gazie;)
_________________
Ford Focus MKII FL ST 1.6 TDCi 123KM 2008r.

Był:
Renault Megane Cabrio 1.6 1997r.
Renault Laguna 2.0 1996r.
Peugeot 306 Cabrio 2.0 1994r.
Peugeot 307 2.0 HDI 137KM 2003r.
 
 
 
arturro

Imię: Artur
Auto: 307 2.0HDI 16V 136PS
Posty: 3
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: 2011-05-14, 23:27    Temat: Chip Tuning za i przeciw

każdy szanujący się tuner zanim zacznie grzebać przy mapach najpierw sprawdza w jakiej formie jest twój silnik i potem odpowiednio robi modyfikacje a wgrywanie jakichkolwiek gotowców to porażka
 
 
 
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Polityka Prywatności