X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Forum Peugeot 307,  307CC i 307SW
UżytkownicySzukajRejestracjaZaloguj
Rejestracja

Nierówna praca na zimnym silniku,klekot,biały dym z tłumnika

Nierówna praca na zimnym silniku,klekot,biały dym z tłumnika
Autor Wiadomość
arek8611


Imię: arek
Auto: peugeot 307XS-2,0HDI-90KM
Wiek: 28
Posty: 144
Skąd: krotoszyn
Wysłany: 2011-10-24, 18:16    Temat: Nierówna praca na zimnym silniku,klekot,biały dym z tłumnika

Witam wszystkich i proszę o pomoc.Moje niedawno zakupione 307 2,0hdi 90KM po nocy gdy ją odpalę,a odpala zazwyczaj za pierwszym razem ale po delikatnym dodaniu gazu,silnik pracuje jak by na trzy cylindry gdy dodam gazu na wyższych obrotach jest ok jak puszcze gaz to znów kuleje.I tak przez chwile dopóki się nie rozgrzeje potem jest ok.Na dodatek jeszcze dziwny klekot i biały dym z tłumika jak by wtrysk lał ale posprawdzałem są dobre,świece żarowe też są dobre ale nie dochodzi na nie prąd może przy tych temp. jeszcze bsi ich nie załącza.Podałem prąd na krótko i bez zmian.Byłem na kompie i wszystko w normie,tylko na jeden wtryskiwacz komputer podaje większą dawkę paliwa.Co dalej robić,gdzie szukać???Może ktoś mi podpowiedzieć co to może być głowica,tłok czy jeszcze co innego???
 
 
Andrepl605

Pomógł: 202 razy
Wiek: 67
Posty: 4784
Skąd: znikąd
Wysłany: 2011-10-24, 19:53    Temat: Nierówna praca na zimnym silniku,klekot,biały dym z tłumnika

Auto ma palić bez dodawania gazu
Zrobić diagnostykę i odczytać błędy bo na pewno ma ale programem dedykowanym do Peugeota :D
W 2.0 HDI przy teraźniejszych temperaturach świece powinny grzać ;)
Cytat:
Byłem na kompie i wszystko w normie,tylko na jeden wtryskiwacz komputer podaje większą dawkę paliwa

Czym była robiona diagnostyka?
 
 
werner510
werner510


Imię: PAWEŁ
Auto: 307 1.6 hdi
Wiek: 32
Posty: 25
Skąd: Sanok Bykowce
Wysłany: 2011-11-14, 20:22    Temat: Nierówna praca na zimnym silniku,klekot,biały dym z tłumnika

Miałem identycznie ale silnik 1.6 HDI ! U mnie przyczyna była po stronie zaworu EGR !
 
 
Slawek

Posty: 27
Wysłany: 2011-11-20, 09:54    Temat: Nierówna praca na zimnym silniku,klekot,biały dym z tłumnika

Mam 307 2.0HDI 90KM,czasami jak stoję na wolnych obrotach silnik nierówno pracuje,czasem nawet jakby miał zgasnąć.Przy dodaniu gazu brak reakcji,po pewnym czasie wchodzi na obroty bez problemu.Dzieje się to bardzo rzadko ale mnie to niepoki co to może być?Dziękuję z góry za odpowiedź.Egr w porządku był sprawdzony.
 
 
popiel
FRANCOWATY ZŁOŚNIK


Imię: Tomek
Auto: Peugeot 307 2.0 HDI 110 KM FAP-ik :D
Pomógł: 30 razy
Wiek: 26
Posty: 3485
Skąd: Grudziądz, Michale
Wysłany: 2011-11-20, 10:40    Temat: Nierówna praca na zimnym silniku,klekot,biały dym z tłumnika

może jakiś czujnik broi, podłącz pod PP i będzie wszystko jasne
_________________

PEUGEOT 307 BEZ TAJEMNIC, PORADNIKI, FOTKI, OPISY, PROGRAMY :)
MAM WŁASNĄ PLANETĘ 2000- pomogę :)



LANS, TURBO, MASA KONI NIKT PEUGEOTA NIE DOGONI
 
 
 
Slawek

Posty: 27
Wysłany: 2011-11-20, 10:45    Temat: Nierówna praca na zimnym silniku,klekot,biały dym z tłumnika

Dzięki,ale był podłączony i nie ma żadnego błędu
 
 
arek8611


Imię: arek
Auto: peugeot 307XS-2,0HDI-90KM
Wiek: 28
Posty: 144
Skąd: krotoszyn
Wysłany: 2011-11-23, 12:22    Temat: Nierówna praca na zimnym silniku,klekot,biały dym z tłumnika

Koledzy dziękuje za podpowiedzi,udało mi się w końcu go rozgryź. ;d Ponowna diagnostyka planetem i znów nic żadnych błędów,wiec mnie to już wku!! Podejrzewałem że jest uszkodzona któraś końcówka wtrysku i leje,a tego planet nie pokaże.Na dodatek ja mam siemens-a a ich się nie da zregenerować.Były więc 2 wyjścia albo wyjąć wszystkie i dać do sprawdzenia albo kupić wtrysk i zacząć wymieniać po kolei.Wybrałem tą mniej inwazyjną metodę więc kupiłem wtrysk za 200zł no i wymiana.Najpierw na 4 cylindrze bo na planecie pokazało tam większą dawkę od pozostałych ale na następny dzień rano bez zmian. więc idąc po kolei 3 cylinder-w jego miejsce włożyłem tego którego wyjąłem z 4-tego.I znów bez zmian i tak aż do pierwszego cylindra i wtedy nie to auto bez klekotu i kulawienia wszystkie objawy znikneły.W błąd tylko mnie wprowadził planet bo korekcja wtrysków pokazała wariacje na 4-tym a kopnięty był pierwszy.Gdy bym zaczął odwrotnie to bym się mniej narobił!!! :omg:
 
 
Andrepl605

Pomógł: 202 razy
Wiek: 67
Posty: 4784
Skąd: znikąd
Wysłany: 2011-11-23, 12:54    Temat: Nierówna praca na zimnym silniku,klekot,biały dym z tłumnika

arek8611 napisał/a:
W błąd tylko mnie wprowadził planet bo korekcja wtrysków pokazała wariacje na 4-tym a kopnięty był pierwszy.Gdy bym zaczął odwrotnie to bym się mniej narobił!!! :omg:

Planet nie wprowadzał w błąd w HDI pierwszy wtryskiwacz liczy się od skrzyni :D
 
 
arek8611


Imię: arek
Auto: peugeot 307XS-2,0HDI-90KM
Wiek: 28
Posty: 144
Skąd: krotoszyn
Wysłany: 2011-11-23, 22:31    Temat: Nierówna praca na zimnym silniku,klekot,biały dym z tłumnika

Dzięki teraz już będę wiedział a sugerowałem się tym co powiedział mechanik gdy byłem podpiąć go pod planeta że ,,liczy się od rozrządu"
 
 
Andrepl605

Pomógł: 202 razy
Wiek: 67
Posty: 4784
Skąd: znikąd
Wysłany: 2011-11-23, 22:36    Temat: Nierówna praca na zimnym silniku,klekot,biały dym z tłumnika

To mechanik Planeta ma i nie wie od której strony 1 wtrysk
 
 
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Polityka Prywatności