X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Forum Peugeot 307,  307CC i 307SW
UżytkownicySzukajRejestracjaZaloguj
Rejestracja

Regeneracja pompy wtryskowej

Regeneracja pompy wtryskowej
Autor Wiadomość
Szemron


Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Posty: 86
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-04-23, 15:55    Temat: Regeneracja pompy wtryskowej

Od jakiegoś czasu zauważyłem, że auto nie zachowuje się, tak jakbym chciał przy delikatnym obchodzeniu się z pedałem gazu. Dzisiaj pojechałem do mechanika wymienić filtr paliwa, a ten zauważył pyłki, czy drobinki w paliwie (jakoś tak to nazwał). Mówi, że pompa wtryskowa się kończy. Powiedział też, że może rozmontować i zamontować pompę za 400-450 zł (razem ze zdjęciem baku), a sama regeneracja może wynieść 1500-2000 zł (to już u kogoś innego).

Auto kupiłem ledwie dwa miesiące temu i bardzo się obawiałem napraw, gdzie padać będą takie kwoty. Same wtryski są w tej chwili jeszcze ok, ale jak dłużej pojeżdżę na tej pompie, to mogą oberwać.

Czy ktoś ma jakieś doświadczenie z regeneracją pompy wtryskowej? Jak wyglądają, albo powinny wyglądać koszty takiego przedsięwzięcia? Czy wiążą się z tym jakieś dodatkowe wymiany, naprawy innych części układu paliwowego?

Dodam, że układ paliwowy mam Siemensa.
_________________
2.0 HDI 90 km
 
 
edek264
Moderator


Imię: Tomek
Auto: 307 2.0 HDI XS 107 KM
Pomógł: 84 razy
Wiek: 33
Posty: 4824
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2012-04-23, 22:17    Temat: Regeneracja pompy wtryskowej

to ze sa opilki nie znaczy z automatu ze pompa do regeneracji. skoro wtryski masz ok i lejesze normalny ON to pompa powinna ci jeszzce posluzyc dlugo. spalanie w normie? nie ma problemow z odpalaniem ?????

nie wierz we wszystko to co mowi mechanik. a to ze ma uklad z czeskiem co regeneruje pompy to swoja droga. a moze to wina filtra paliwa. kup profilaktycznie STP do diesla i powinno pomoc.
_________________
Peugeot 307 2.0 HDI 107 KM, nowe sprzęgło LUK, już bez FAP
Peugeot Partner 1.6 HDI 90 KM, Sans FAP, 11r.
Był:
VW Golf II 1.3 MPI 90r.
Fiat Panda 1.1 2007r.
Opel Corsa 1.3 CDTI 2005r.
Skoda Fabia 1.4 16V 2005r.
 
 
Szemron


Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Posty: 86
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-04-24, 10:37    Temat: Regeneracja pompy wtryskowej

Dzięki serdeczne za odpowiedź. Na pewno z autem jest coś na rzeczy. Raz jedzie dobrze, a raz zachowuje się dziwnie. Silnik nie reaguje płynnie na pedał gazu. Staram się jeździć spokojnie, szanować pedał gazu no i przy takiej jeździe dwa razy mi zgasł podczas ruszania ze skrzyżowania (tak jakbym za lekko naciskał gaz, a przecież to auto już wyczułem). Często też zamiast płynnie przyspieszać jest jedno mega szarpnięcie do przodu i ciągnie jak głupi - przede wszystkim na 1 i 2 biegu. Wcześniej tego nie było.

W pierwszej kolejności podejrzewałem, że przepływka nie funkcjonuje tak jak powinna, ale teraz wydaje mi się, że tu chodzi o jakąś usterkę w układzie paliwowym. Oczywiście nie mam pewności, że to pompa faktycznie nadaje się do regeneracji, ale jak już, to na pewno szukałbym kogoś we własnym zakresie. A zanim cokolwiek zrobię, dam auto gdzieś na diagnostykę.

Z odpalaniem nie mam najmniejszych problemów. Na zimnym silniku zakręci max 2-3 razy i zawsze odpala. Filtr paliwa już wymieniłem. Jest niby lekka poprawa, ale dalej są szarpnięcia i niezbyt płynna jazda na 1 i 2 biegu. Paliwo leję na Shellu, sporadycznie zaleję ten droższy ON, ale ja tym autem zrobiłem dopiero 900 km, a co było wcześniej to nie wiem.

Czy takie objawy mogłyby wskazywać na coś innego? Wystarczy Planet, żeby to zdiagnozować?
_________________
2.0 HDI 90 km
 
 
_model_

Imię: Kamil
Auto: P307SW 2,0HDI 90KM
Pomógł: 30 razy
Wiek: 34
Posty: 1344
Skąd: Toruń / Osiek
Wysłany: 2012-04-24, 11:20    Temat: Regeneracja pompy wtryskowej

Jak czasem szarpie to może być zasyfiony egr. Zacznij dolewać do paliwa jakieś 200ml oleju 2T. Poprawia smarowanie ropy i wycisza pracę silnika (ja mam już 4 zbiornik zalany z tym olejem i jest poprawa pracy silnika). Ale porządna diagnostyka pod PP, w szczególności ciśnienie na listwie i jak wtryski się mają.
_________________
Peugeot 307SW 2,0HDI '02

Mam własnego Planeta i z chęcią pomogę...
 
 
 
Szemron


Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Posty: 86
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-04-24, 14:58    Temat: Regeneracja pompy wtryskowej

_model_ napisał/a:
Jak czasem szarpie to może być zasyfiony egr.

Z tym, że nie są to szarpnięcia typowe dla problemów z EGR/przepływomierzem (mulące auto), tylko pojedyncze mocne szarpniecie do przodu. Tak jakbym momentalnie wcisnął pedał gazu do podłogi. Tylko, że z pedałem gazu obchodzę się delikatnie, a mimo to w którymś momencie dostaje kopa i ciągnie jak głupi. Taki nagły przypływ mocy.

Dla mnie to wygląda, jak nierówne ciśnienie paliwa. Najpierw ma tego paliwa za mało, nagły wzrost i auto momentalnie rwie do przodu. No ale mogę się mylić.

EGR miałem wstawiany nowy przed miesiącem w ASO. Niestety jeszcze przez ten miesiąc jeździłem na starym filtrze powietrza. Jeśli faktycznie byłby to zabrudzony EGR, to powinienem go rozebrać i przeczyścić, czy pocisnąć mocniej na autostradzie? Bo też o takim rozwiązaniu słyszałem w przypadku problemów z EGR.

Mechanik mówił o pompie wtryskowej, kiedy zajrzał do zbiornika z filtrem paliwa. Jeszcze o humorkach auta nic nie wspomniałem, a on zobaczył te opiłki w paliwie i stwierdził, że pompa do regeneracji i że najlepiej byłoby wylać całe paliwo z baku. Nie wiem co dokładnie tam widział, ale zauważyłem, że był nieco zmartwiony tym widokiem.

No nic, najpierw sprawdzę go pod PP na dniach.

Dzięki za podpowiedzi.
_________________
2.0 HDI 90 km
 
 
edek264
Moderator


Imię: Tomek
Auto: 307 2.0 HDI XS 107 KM
Pomógł: 84 razy
Wiek: 33
Posty: 4824
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2012-04-24, 18:32    Temat: Regeneracja pompy wtryskowej

lej zwykly ON wystarczy tez leje na shell caly czas. raczej unikaj Vpower diesel powod- zbyt suche.
_________________
Peugeot 307 2.0 HDI 107 KM, nowe sprzęgło LUK, już bez FAP
Peugeot Partner 1.6 HDI 90 KM, Sans FAP, 11r.
Był:
VW Golf II 1.3 MPI 90r.
Fiat Panda 1.1 2007r.
Opel Corsa 1.3 CDTI 2005r.
Skoda Fabia 1.4 16V 2005r.
 
 
Szemron


Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Posty: 86
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-04-24, 19:33    Temat: Regeneracja pompy wtryskowej

Z tego co się dowiedziałem, są dwa preparaty STP - jeden do czyszczenia samych wtrysków, drugi do czyszczenia całego układu paliwowego. Który w tym przypadku lepiej użyć?

Zrobię tak: Jutro zakupię STP, zaleję ropy i przycisnę auto na lotnisku. Jak dalej będzie chodzić nierówno na biegach 1-2, to zostawię u mechanika, niech podłącza PP i szuka przyczyny. Pojeżdżę kilka tygodni na nowym filtrze paliwa. Jak dalej będą pojawiać się opiłki, to pompę dam do regeneracji.

A zakupienie fabrycznie nowej pompy Bosh, czy Lucas w ogóle wchodzi w grę, jeśli mam Siemansa? Nowy Siemens na prawdę może kosztować 3-4 tys.?

edek264 napisał/a:
Vpower diesel - zbyt suche

W jakim sensie?
_________________
2.0 HDI 90 km
 
 
Andrepl605

Pomógł: 202 razy
Wiek: 67
Posty: 4784
Skąd: znikąd
Wysłany: 2012-04-24, 19:59    Temat: Regeneracja pompy wtryskowej

Szemron napisał/a:
edek264 napisał/a:
Vpower diesel - zbyt suche

W jakim sensie?

Nie jest zalecana jazda na tych ulepszonych ON gdyż mają gorsze właściwości smarne
przez co przycierają się pompy wtryskowe (objaw złote opiłki w filtrze paliwa)
 
 
edek264
Moderator


Imię: Tomek
Auto: 307 2.0 HDI XS 107 KM
Pomógł: 84 razy
Wiek: 33
Posty: 4824
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2012-04-24, 21:59    Temat: Regeneracja pompy wtryskowej

jest to dosc dobrze opisane na forum pkp przez uzytkownika SACZI. ale tak na prawde to nie jest to do konca udowodnione. tak czy siak lepiej lac zwykl ON.

zostaw ta pompe w spokoju na razie. nic nie kombinuj przy niej
_________________
Peugeot 307 2.0 HDI 107 KM, nowe sprzęgło LUK, już bez FAP
Peugeot Partner 1.6 HDI 90 KM, Sans FAP, 11r.
Był:
VW Golf II 1.3 MPI 90r.
Fiat Panda 1.1 2007r.
Opel Corsa 1.3 CDTI 2005r.
Skoda Fabia 1.4 16V 2005r.
 
 
Szemron


Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Posty: 86
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-04-25, 02:56    Temat: Regeneracja pompy wtryskowej

Okej, z pompą na razie nie robię nic. Od teraz leję zwykły ON na Shellu i zamierzam też stosować olej 2T dla lepszych właściwości smarnych. Doradźcie proszę, jak teraz dokładnie postąpić.

1) Wyssać z filtra całe paliwo wraz ze wszystkimi opiłkami? Zmienić mimo wszystko jeszcze raz wkład? (dopiero co włożyłem MANNa za 60zł). Bo w sumie już zgłupiałem i nie pamiętam czy mechanik przy zmianie filtra paliwa wysysał paliwo z opiłkami... Chyba tak, ale dla pewności będę musiał go zapytać.

2) Przy następnym tankowaniu dolać STP do czyszczenia układu paliwowego czy STP do czyszczenia wtrysków? A może darować sobie oba i od razu lać olej 2T?

Bo coś mi się wydaje, że STP + olej 2T przy jednym tankowaniu to niezbyt dobry pomysł.

Na PKP znalazłem ten oto temat: http://www.peugeot-klub.pl/index.php?topic=37566.0 a w nim lusnia49 pisze tak:

Cytat:
Jedynym akceptowalnym dla mnie preparatem, jaki widziałem ostatnio w sklepie na stacji shella, jest dodatek bodajże "xeramiks", co zresztą nie jest najważniejsze lecz słowa instrukcji: "smaruje pompy wtryskowe". Nie ma natomiast nic z tych rzeczy: "ułatwia zapłon zimą", "czyści wtryskiwacze i układ wtryskowy", "zwiększa moc silnika", itp. Tych "xeramiksów", jak również STP, Skyddów, itp. było kilkanaście typów i każdy od czegoś innego. Żaden nie nadaje się do HDI, jeśli nie ma wyłącznie słów, o których mowa, tj. "smaruje pompy wysokiego ciśnienia Common Rail".


W innym poście opisuje dokładnie to samo, co dzieje się u mnie - złote opiłki w filtrze i dziwne zachowanie auta. Zaczął stosować smar Kleen-Flo.

Więc które preparaty najlepiej zastosować i w jakiej kolejności?

I przepraszam, że zawalam Was tyloma pytaniami, ale dopiero poznaję silnik diesla i to jak należy o niego dbać. A często sprzeczne ze sobą informacje nie ułatwiają zadania...
_________________
2.0 HDI 90 km
 
 
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Polityka Prywatności